Specifieke voetverzorging, instrumentele behandeling

Nagels worden gefreesd, eelt en likdoorns worden verwijderd. Maar hoe komt die likdoorn er? Of hoe komt het dat mijn nagel steeds weer ingroeit?  En hoe kan ik voorkomen dat dit steeds terugkeert?
Om de oorzaak van de klacht te behandelen,  gebruikt de podoloog specifieke technieken:
Tamponnage: tussen de nagel en de nagelwal wordt er een tamponnage aangebracht om de druk in de nagelwal op te heffen. Zo ervaart de patiënt geen pijn meer.

orthoplastie: vervaardigen silicone-orthese bij bv hamerteenstand, interdigitale ( tussen de tenen)  likdoorn, .... om de stand van de tenen te corrigeren of om de plaats van de klacht te beschermen tegen druk en wrijving.

onychoplastie: aanbouw van de nagelplaat bij bv afscheuren nagel, na ingegroeide nagel, ... om ervoor te zorgen dat nagelplaat volledig blijft.

orthonyxie: plaatsen  van een nagelbeugel na het verwijderen van de ingegroeide nagel. Bij zeer ronde (hyperconvexe) nagels wordt een nagelbeugel geplaatst om de nagel rechter te maken en de druk in de nagelwallen te verminderen en pijn zo op te heffen.

VPT en VPT: voorlopige protectieve en correctieve therapie: vilt wordt op de voet gekleefd om pijnlijke zones drukvrij te leggen of afwijkende stand van de voet(delen) te corrigeren. Dit is een voorlopige therapie die de patiënt helpt om een acuut probleem te verhelpen in afwachting van de definitieve therapie.

Ook pijn in de voeten ?  Graag meer informatie? Een afspraak maken ?

Aarzel niet om contact op te nemen met de praktijk op het nr. 03 296 04 92 of via dit contactformulier voor vragen, inlichtingen of om een afspraak te maken. We helpen je graag verder!

Beugel Voor
Clavus Verwijderd