specifieke voetverzorging, instrumentele behandeling

De podoloog zal de huid en nagelproblematiek behandelen tijdens de instrumentale behandeling. Dit houdt in dat de nagels zullen worden geknipt en gefreesd tot de juiste dikte en lengte. Bij ingegroeide nagels, wordt de splinter (spicula) die pijn geeft, verwijderd. Overmatig eelt (callus, hyperkeratose) wordt pijnloos verwijderd. Likdoorns, eeltpitten en eksterogen worden ook  pijnloos weggesneden tijdens de instrumentele behandeling.

Om recidief te voorkomen kunnen er specifieke technieken worden toegepast. Dit is de sterkte van de podoloog: de oorzaak opsporen én behandelen zodat in de toekomst de klacht wegblijft.
Naargelang de klacht kunnen er specifieke technieken toegepast worden om nagel-en/of huidproblematiek te verhelpen.

M1
M2
M3
M4
M5

Tamponnage: tussen de nagel en de nagelwal wordt er een tamponnage aangebracht om de druk in de nagelwal op te heffen. Zo ervaart de patiënt geen pijn meer.

orthoplastie: vervaardigen silicone-orthese bij bv hamerteenstand, interdigitale ( tussen de tenen)  likdoorn, .... om de stand van de tenen te corrigeren of om de plaats van de klacht te beschermen tegen druk en wrijving.

onychoplastie: aanbouw van de nagelplaat bij bv afscheuren nagel, na ingegroeide nagel, ... om ervoor te zorgen dat nagelplaat volledig blijft.

orthonyxie: plaatsen  van een nagelbeugel na het verwijderen van de ingegroeide nagel. Bij zeer ronde (hyperconvexe) nagels wordt een nagelbeugel geplaatst om de nagel rechter te maken en de druk in de nagelwallen te verminderen en pijn zo op te heffen.

VPT en VPT: voorlopige protectieve en correctieve therapie: vilt wordt op de voet gekleefd om pijnlijke zones drukvrij te leggen of afwijkende stand van de voet(delen) te corrigeren. Dit is een voorlopige therapie die de patiënt helpt om een acuut probleem te verhelpen in afwachting van de definitieve therapie.

specifieke voetverzorging

Biomechanisch onderzoek

Schoenadvies

Suikerziekte

CONTACTEER ONS VRIJBLIJVEND

Ook pijn in de voeten ?

Dominique Joris is  podoloog met een eigen privépraktijk te Sint-Gillis-Waas. De podoloog onderzoekt en behandelt klachten die voortvloeien uit het niet goed functioneren van de voet. Aarzel niet om steeds vrijblijvend contact op te nemen met Dominique en een afspraak vast te leggen.

Contacteer me op info@podologie-dominiquejoris.be voor een intakegesprek, zodat je meteen weet of ik jou kan verder helpen. Zo verlies je geen kostbare tijd en word je meteen goed geholpen.

Sint-Niklaasstraat 145 , 9170 Sint-Gillis-Waas  /  Telefoon: 03/296.04.92  /  GSM:0496/92.29.18  /  info@podologie-dominiquejoris.be

Mooi en betaalbaar webdesign: www.eeneigenwebsite.be